25.1.11

STRING & TENSION

Konpius aku dibuatnya pasal strine tension ni. Sebelum ni aku pakai tali BG65Ti dan aku pasang pada raket tonex muscle power 8 aku rasa macam kurang power. Konbinasi yang bagus untuk main drop dan defensive. dengan ketegangan tali 28lb aku rasa masih kurang 'power' bila smash.

aku tukar pula apacs tantrum 979 dengan ketegangan tali dan jenis tali yang sama aku rasa ok sikit. Walaupun aku rasa masih kurang power tapi permainan aku meningkat. Raket yang digunakan adalah balance raket so terpaksalah aku terima apa yang mampu dilakukan oelh sang 'raket'.

Raket ke4 aku pulak lebih 'head heavy' dari yang lain. Apacs lethal power memang 'power' aku rasa semacam bila smash tapi kekadang aku rasa msm biasa je. mungkin raket tu nak aku string tinggi sikit ketegangannya kepada 30 lb.

Setakat ni terpaksalah aku guna apa yang ada hingga aku dpt gaji bulan ni. pakai sampai tali putus. kalau tak putus gak aku beli je raket yang baru.

No comments: